• Projektit

    Aktiivinen melunvaimennus moottoriveneissä kaiuttimien avulla. Kaiuttimesta tulee samanlaista ääntä kuin ei-toivotusta lähteestä, mutta eri vaiheessa. Yleensä tämä antifaasinen ääniaalto yhdistettynä alkuperäiseen ääniaaltoon muodostaa uuden aallon ja siten ne tehokkaasti… Lue lisää ››

    Lämpösyklilaite on laboratoriolaite, jota käytetään yleisimmin DNA-segmenttien monistamiseksi polymeraasiketjureaktion (PCR) kautta. Hankkeen tavoitteena on kehittää lämpösyklilohkoryhmä laitetta varten, joka käsittää näytteitä 96-kuoppaisissa PCR-tyyppisissä mikrotiitterilevyissä. Hankkeen tavoitteena on: • kehittää… Lue lisää ››

    Turkulainen Ursuk Oy valmistaa Ursuit kuivapukuja vaativaan sukellus- ja pelastuskäyttöön kansainvälisille markkinoille. Palvellaksemme asiakkaitamme entistäkin paremmin, luomme puvun seurantatyökalun jolla seuraamme pukujamme valmistuksesta loppukäyttäjälle asti, koko puvun elinkaaren ajan…. Lue lisää ››

    Ohjelmistomoduulit ovat yleiskäyttöisiä radiovastaanottimia tai lähetinvastaanottimia, jotka kattavat laajan taajuusalueen, toisin kuin perinteiset radiot, jotka toimivat vain tietyillä taajuuksilla. Ne on kytketty tietokoneeseen ja niitä ohjataan ohjelmistolla, jonka avulla… Lue lisää ››

    Mitä kaikkea SHIFT 2017 -sovellus voisi sisältää? Mitä sovellus kykenee tekemään – mitä se mahdollistaisi – ennen tapahtumaa, tapahtuman aikana ja sen jälkeen? Mitä me voimme järjestäjinä tehdä sovelluksella – viestintää ja ehkä jopa käyttäytymistietojen keräämistä, joita voisimme käyttää asiakaskokemuksien parantamiseen. Kuinka sovellus… Lue lisää ››

    Ultraääniä käytetään laajalti eri tavoin teollisuudessa.  Kohteen etäisyys, josta ultraäänilaitteet heijastavat, voidaan laskea.  Hankkeen tavoitteena on:  kehittää lyhyen etäisyyden mittauspiiri ultraäänimuuntimella luoda pieni ja kustannustehokas ratkaisu Käyttää sulautettua järjestelmää… Lue lisää ››

    Ensimmäiset Paavo Nurmi -pelit järjestettiin vuonna 1957 syntymäpäivälahjaksi Nurmelle hänen 60-vuotispäivänä. Paavo Nurmi Games laajenee ja kehittyy. Projektin tavoitteena on tarjota olympiaurheilupelien kokoelma Paavo Nurmi -teeman kanssa.  Hankkeen tavoitteena on:  Luo… Lue lisää ››

    Pohjoismaisilla ja subarktisilla alueilla erityiset ympäristöolosuhteet rajoittavat biomassan tuotannon määrää ja tehokkuutta, mukaan lukien ruokatuotteet.  Valo on yksi tärkeimmistä kasvien fysiologiaan vaikuttavista ympäristötekijöistä.  Hankkeen tavoitteena on:  mitata aurinkospektri ja… Lue lisää ››

    Nordic ID on nykyajan reaaliaikaisen kohteen seurannan ja luotettavan RFID-teknologian asiantuntija. Autamme organisaatioita torjumaan tavaroiden katoamisen haitallisia vaikutuksia, helpottamaan liiketoiminnan yksinkertaistamista ja pysymään kilpailun edellä.  Hankkeen tavoitteena on:  Uusien… Lue lisää ››

    Projekti ”Nizwa Fort” on vuorovaikutteinen sovellus, joka on suunniteltu koululaisryhmille ja matkailijoille, jolloin kävijöillä on vapaus tutustua näyttelyyn epälineaarisella tavalla. Oppiminen perustuu aitoon ympäristöön ja tarvittaviin tietoihin tehtävien tai minipelejä… Lue lisää ››

    Projektin idea on löytää uusia tapoja motivoida työntekijöitä itseoppimiseen, eli löytää keinoja tehdä itseoppiminen mahdolliseksi kiireisessä työelämässä. Nykyaikaisen tekniikan/mobiilitekniikan käyttö on suositeltavaa. Oppiminen voi tapahtua erilaisissa ympäristöissä, kuten tuotantolinjalla,… Lue lisää ››

    Prosessiteollisuuden kriittisissä toimissa on paljon riskejä ja vaarallisia tilanteita. Vuosittain tapahtuu useita vakavia onnettomuuksia. Turvallisuus on Nesteen ensisijainen tavoite, ja siksi Neste etsii aina uusia innovatiivisia tapoja kehittää prosesseja ja ihmisten turvallisuutta. … Lue lisää ››

    Muodostaa hautakiven ns. huoltohistoria, joka olisi luettavissa myös kivestä, jollakin ”yleisellä” laitteella. Aikanaan uusi kivi tarvitsee, jotakin huoltoa tai esimerkiksi uuden kaiverruksen. Tämä historia tallentuisi ”järjestelmään”, jota palveluntarjoaja pystyy… Lue lisää ››

    Lights on! on projekti, jossa on kahdeksan historiallista paikkaa Suomessa ja Virossa. Pelisovellus kannustaa käyttäjiä käymään useammassa paikassa tekemällä uusia yhteyksiä teknologian ja mielenkiintoisten tarinoiden kautta – tosiasiallisesti tai ei…. Lue lisää ››

    Projektin tarkoituksena on löytää sisäilmaa parantavia ominaisuuksia, sillä vanhan teknologian valaistus ja ihmiset ovat huonon ilman laadun takana. Ideana on rakentaa mallivalaistu huone, jossa tilan pintoja puhdistetaan puhdistavalla valolla,… Lue lisää ››

    Projektin tavoitteena on kehittää uudenlainen, automaattinen pesupyyheannostelija yleisiin tiloihin. Sen avulla luonnonmukainen ja korkealaatuinen pesu voidaan tuoda paikkoihin, joissa käsihygieniaa ei aiemmin ole ollut tarjolla. Esimerkiksi ruokalinjaston päähän festivaaleilla,… Lue lisää ››

    Turun Kisa-Veikot on tällä hetkellä pieni jääkiekkoseura Turussa. Meidän täytyy saada enemmän hyviä ja motivoituneita pelaajia seuraamme. Haluamme olla paras junioriseura kaikissa asteikoissa Turussa. Kuinka voimme olla paras klubi… Lue lisää ››

    Simulaattoripeli antaa museon kävijöille kokemuksen kuuluisista suomalaisista aluksista ja lentokoneista sodan aikaisessa Suomessa realistisessa ympäristössä, käyttämällä VR-laseja, kuten Oculus Riftiä ja HTC Vive Unreal Engineä.  Hankkeen tavoitteena on:  Parantaanykyistä hanketta  3D-mallintaahistoriallisesti tarkat alukset ja muu… Lue lisää ››

    Maailmanlaajuiset kissanruokamarkkinat kasvavat ja tarjoavat suuria mahdollisuuksia uusien innovatiivisten tuotteiden lanseeraukseen. FitDog Finland Oy on kehittänyt, valmistanut ja markkinoinut ravintolisiä koirille. Yhtiö laajentaa tuotevalikoimaansa kissojen ravinnoksi ja pyrkii kehittämään korkealaatuisia lisäravinteita… Lue lisää ››

    Energiankorjuulaitteet muuttavat ympäristön energian sähköenergiaksi.  Jotkut järjestelmät muuntavat liikkeen, kuten valtameren aallot sähköksi.  Toinen sovellus on pukeutuvassa elektroniikassa, jossa energiankorjuulaitteet voivat virrata tai ladata matkapuhelimia, kannettavia tietokoneita jne.  Hankkeen… Lue lisää ››

    Ruoan jätteenmittauslaitteen tavoitteena on vähentää ympäristövaikutuksia ja kustannuksia sekä vaikuttaa ruokailijoiden ja ruoanvalmistushenkilöstön käyttäytymiseen sekä parantaa yritysten vihreää kuvaa. Mittaustietojen visualisoimisella saavutetaan parempi käsitys mitatuista ilmiöistä. Ymmärtämisen lisääminen johtaa… Lue lisää ››

    Ruoan jätteenmittauslaitteen tavoitteena on vähentää ympäristövaikutuksia ja kustannuksia, vaikuttaa ruokailijoiden ja ruoanvalmistushenkilöstön käyttäytymiseen sekä parantaa yritysten vihreää kuvaa. Mittaustietojen visualisoimisella saavutetaan parempi käsitys mitatuista ilmiöistä. Ymmärtämisen lisääminen johtaa siten… Lue lisää ››

    Eckes-Granini Finlandin ja Pernod Ricardin historian visualisointiprojekti  Eckes-Granini Finland ja Pernod Ricard Finland haluavat tehdä historiastaan näkyvän työntekijöilleen ja heidän yhteistyökumppaneilleen Turun Artukaisissa sijaitsevassa yhteisessä toimitilassa. Menetelmä tai menetelmät historian visualisointitehtävän toteuttamiseksi riippuvat ryhmän taidoista… Lue lisää ››

    Arvioidaan, että 60% yritysostajien päätöksistä tehdään ennen myyjän tapaamista. Tämä merkitsee vähemmän asiakkaiden välistä viestintää, mikä johtaa myyjien pienempiin tuottoihin. Capstone-projektin tavoitteena on kehittää uusia innovatiivisia ratkaisuja, jotka vahvistavat yritysten välistä viestintää… Lue lisää ››

    Työtapaturmia tapahtuu yhä enemmän. Tarkka määrä ei enää riitä, ihmiset haluavat tietää missä ja mitä on tapahtunut, mitkä ovat seuraukset ja mitkä toimenpiteet on toteutettu samanlaisten onnettomuuksien ehkäisemiseksi.  Onnettomuudet… Lue lisää ››

    2017 on juhlavuosi reformaation ja Suomen 100-vuotisen itsenäisyyden vuoksi. Vuodelle 2017 järjestetään paljon tapahtumia, joissa osanottajat voivat pelata AR-pohjaista mobiilipeliä. Turku Game Lab käynnisti Turun kirjamessuilla Agricola Mobile Gamen.  Mikael Agricola kirjoitti ABC-kirjansa… Lue lisää ››

    UP